Najlepiej płacące linie lotnicze?

Cabin Crew 24 – Cabin Crew Jobs – Cabin Crew Forum Forums Po Polsku Poradnik Najlepiej płacące linie lotnicze?

This topic contains 16 replies, has 8 voices, and was last updated by  fly4ever 3 years, 5 months ago.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #6602

    stev_polish
    Member

    Witam,

    Rozważam pracę jako steward. Problemem jednak jest dla mnie rozeznanie dla jakich linii lotniczych rzeczywiście opłacałoby się pracować, tj. gdzie płacą najwięcej mówiąc prostolinijnie. Na forach spotkałem się z luźnymi informacjami, że Wizz i Ryanair z racji tego że są tanimi liniami lotniczymi to i adekwatnie płacą mniej swoim pracownikom podczas gdy np British Airways płacą znacznie więcej i w funciakach. Do tego pewnie znajdą się jeszcze inne bardziej “ekskluzywne”.

    Jeżeli ktoś miał podobne dylematy i ma wiedze to prosiłbym o porade dla mnie oraz innych mi podobnych.:)

     

    Pozdrawiam

    #6606

    matylda
    Member

    Cześć.

    To zależy… Masz na myśli pracę w Polsce czy za granicą? Jakie i w jakim stopniu znasz języki obce? Jaka kwota była by dla Ciebie zadowalająca? 🙂

    Jeżeli w Polsce to prawdopodobnie najwięcej płaci w tej chwili Enter Air ale nie polecam tej linii. No chyba, że naprawdę zależy Ci na kasie 🙂

    Bingo też chyba płaci nieźle.

    Jeżeli za granicą to prawdopodobnie Emirates, Qatar, Etihad.

    #6612

    stev_polish
    Member

    Dzięki za szybką odpowiedź.

    Jeżeli chodzi o języki to biegle angielski, podstawy norweskiego/hiszpańskiego/niemieckiego.

    Jest mi absolutnie obojętne czy w Polsce czy za granicą.

    Po prostu zastanawiam się nad opłacalnością finansową tego zawodu i jego perspektyw. Jestem ratownikiem wodnym i dajmy na to w Wlk Brytanii oferty pracy to około 11000-13000 funtów na rok. Bylibyście w stanie mniej więcej przedstawić zakres zarobków jakich można się spodziewać?

    Dopiero wkraczam w zawodowe życie i chciałbym podjąć najlepszy wybór z możliwych.

    Pozdrawiam:)

    #8992

    Radek
    Member

    W UK cabin crew w tanich liniach zarabiają trochę więcej niż narodowe minimum. Pensja ratownika wodnego, którą podajeszza przykład to też niewiele więcej niż minimum.
    Jeżeli ktoś ma szczęście lub / i umiejętności to może się załapać to Virgina, BA czy jakiś arabskich linii i wtedy można mówić o lepszej kasie. W przeciwnym razie zawód stewarda to przede wszystkim pasja, a nie sposób na dorobienie się.
    Jeżeli dopiero rozważasz pracę jako cabin crew to jeszcze długa droga przed Tobą, bo konkurencja jest ogromna.

    #9006

    Taaaaaa najpierw się gdzieś dostań, a później myśl o kasie. To nie jest tak że jak znasz biegle angielski to cię z pocałowaniem ręki wezmą do wszystkich linii polskich i zagranicznych. Konkurencja jest ogromna.

    #9009

    stev_polish
    Member

    Dziękuje za Wasze odpowiedzi. Cóż, akurat dostać się dostałem do Ryan Aira. Tylko co mnie odstręcza to 3 etapowy pośrednik:

    Logart > Dalmac > jakiś subcontracotr (nie pamiętam nazwy) > dopiero RYAN AIR

    Widzi mi się to jako maksymalne zdzieranie z pracowników bo na pewno każdy z tych pośredników/półpośredników dostanie swój share od RA. Finansowo jest to bardzo kiepskie i niejednokrotnie spotkałem się z opiniami że przy kiepskiej bazie żyje się na granicy ubóstwa lub nawet proszeniem o tymczasową pożyczke od rodziny (w gorszych miesiącach).
    Ja to traktowałem bardziej jako możliwość przygody, poznania ciekawych ludzi, zwiedzenia Europy. Takie coś jest ekstra dla młodych singli żeby przeżyć conieco podobnie jak na cruiserach wycieczkowych pływających po całym świecie!

    Niestety z oferty zrezygnowałem. Macie racje głównym faktorem decyzyjnym powinna być pasja. Bo potem będąc dobrym można przejść po jakiś czasie bezpośrednio pod RA, a potem dostać się do bardziej prestiżowych i lukratywnych dla pracownika linii. Ja jednak w planach miałem to w aspekcie przejściowym żeby zarobić na kursy w strone czegoś innego.

    Cóż, dzięki za odp i życze Wam powodzenia!:)

    #10414

    Victoria
    Member

    No i popełniłeś błąd. Ja zaczynam pracę dla Ryana i nie narzekam. Dużo zależy do jakiej bazy trafisz. Ja trafiłam do Charleroi – sympatyczna atmosfera, dużo lotów. Dzięki wsparciu dla nowo zatrudnionych – zasiłek na zagospodarowanie 1200 E oraz pożyczka 1200 E (ulega zwrotowi, jeżeli w ciągu roku zrezygnujesz z pracy) jest szansa na spłacenie kursu. Co zarobię – ważne, że są perspektywy – to jest na moje potrzeby. W Ryanie zawsze wracasz do bazy. Można więc myśleć o założeniu rodziny w dalszej perspektywie 😉 Mężuś nie będzie spędzał samotnych nocek 😉 Chyba za bardzo demonizuje się Ryana…

    #10415

    No nie wiem, na całą bazę EDI – około 100 osób, była chyba jedna z dzieckiem… i mało kto w wieku powyżej 30stki.

    #10418

    assia
    Member

    Wydaje mi się że za bardzo straszycie. Ja poszłam na swoją pierwsza rekrutację do Travel Service i od razu się dostałam 😉 Wydaje mi się, że bardziej jest to kwestia tego jak się zaprezentujesz na rozmowie i odrobiny szczęścia. Powodzenia 😉

    #10422

    lotniczka
    Member

    Wiadomo ,że to też trochę kwestia szczęscia ,ale każda linia szuka kogoś innego. Uważam ,że czego innego szukają w kandydatach czartery, nawet taki Travel, niż np Emiraty.

    Wyjątkiem jest chyba RYR, który bierze każdego kto potrafi cokolwiek duknąć po angielsku 🙂

    #10431

    Victoria
    Member

    No nie przesadzaj. Osoby dukające po angielsku nie miałyby szansy ukończyć kursu. Szkolenie nawet na terenie PL jest w jęz.angielskim, materiały szkoleniowe też i egzaminy zdaje się w tym języku. Osoby o miernej znajomości tego języka raczej nie mają szans na zaliczenie szkolenia. U nas ok 80 % to były osoby po studiach wyższych, w tym filologicznych.

    #10434

    lotniczka
    Member

    Dukających ,miałam na myśli jakies B1 . test językowy w RYrze jest banalny , dlatego masa ludzi się dostaje. Szkolenie to już inna bajka. Na mojej rekrutacji przechodziły osoby z naprawdę średnią znajomością języka, co pewnie później zostało rzetelniej zweryfikowane na kursie.

    #10436

    Victoria
    Member

    Nie zdecydujesz się jednak na Ryana? Naprawdę nie jest źle 🙂 Ja dobrze trafiłam. Jestem zadowolona. Pensja ponoć porównywalna a nawet lepsza niż u renomowanych przewoźników. U nas ponad 16 euro za godz. A z godz nie ma problemu… Kurs tak jak pisałam jesteś w stanie spłacić z dodatkowych bonusów 🙂

    #10437

    lotniczka
    Member

    A gdzie masz baze?

    #10438

    Victoria
    Member

    Belgia – Charleroi 🙂

You must be logged in to reply to this topic.

SIGN INTO YOUR ACCOUNT CREATE NEW ACCOUNT

Your privacy is important to us and we will never rent or sell your information.

×
CREATE ACCOUNT ALREADY HAVE AN ACCOUNT?

 
×
FORGOT YOUR DETAILS?
×

Go up