Sytuacje w samolocie

This topic contains 6 replies, has 7 voices, and was last updated by  Ewelina 4 years, 7 months ago.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #10047

    Radek
    Member

    Kilka razy natknąłem się w aplikacjach na testy jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru (czasem nawet z określeniem wagi poszczególnych odpowiedzi).
    Dzisiaj zabrałem się za aplikację do Thomasa Cooka. Pytania na pierwszy rzut oka wydają się banalne, tylko, że w każdym na logikę jest coś, co pasuje do ogólnego toku myślenia. Jak wiadomo jednak, tok postępowania jest określony.

    Zachęcam inne osoby do dzielenia się pytaniami z sytuacji w samolocie i komentarzy.

    Szczególnie osoby, który już latają albo są po kursie.

    1. Pasażer podczas lotu powrotnego informuje, że zamówił wegetariański posiłek podczas lotu w pierwszą stronę. Ty, nie będąc tego świadomym dałeś mu posiłek zawierający mięso. Co zrobisz?

    A. Przeprosisz, sprawdzisz papiery. Jeżeli nie znajdziesz alternatywnego posiłku, spytasz pasażera czy będzie w porządku jeśli posili się wegetariańską częścią posiłku. Zaoferujesz darmowego drinka w ramach rekompensaty.

    {Moim zdaniem niedopuszczalne byłoby oferować, że może sobie zjeść sałatkę dołączoną do mięsa}

    B. Sprawdź w papierach czy rzeczywiście zamówił posiłek. Jeżeli okaże się, że nie, powiesz mu, że nic nie możesz zrobić. Zaoferuj mu odpłatnie snacka z baru

    {Też wydaje mi się że nie, w customer service zazwyczaj ufa się klientom}

    C. Przeproś pasażera, poinformuj, że sprawdzisz papiery, poszukasz jego zaginionego posiłku i wrócisz jak najszybciej. Jeżeli nie ma żadnego wegetariańskiego posiłku, przeproś pasażera. Zaoferuj darmowego snacka lub drinka z baru. Uzupełnij papiery i poinformuj pasażera jak może uzyskać zwrot pieniędzy za posiłek. /I to jest chyba dobra odpowiedź/

    D. Przeproś pasażera, zabierz posiłek. Sprawdź czy posiłek w ogóle został zamówiony. Jeżeli nie, poproś pasażera aby napisał prośbę o zwrot pieniędzy. Zaoferuj darmowego snacka i drinka. /Nad tą odpowiedzią też bym się zastanawiał/

    2. Pasażer informuje Cię, że boi się latać i na dodatek podróżuje sam. Co zrobisz?

    A. Będziesz życzliwy i pomocny. Opowiesz o samolocie, serwisie w czasie lotu, dasz do poczytania magazyn. Zaoferujesz szklankę wody, kawę albo herbatę /No chyba raczej nie oferuje się drinków osobą, które boją się latać…/

    B, Będziesz życzliwy, spokojny i pewny siebie. Uświadomisz go o różnych dźwiękach jakich może się spodziewać. Podczas lotu będziesz obserwował czy nie nadużywa alkoholu. Oferuj mi przede wszystkim drinki bezalkoholowe. /Niby ok, ale pilnować pasażera jak dziecko?/

    C. Bądź życzliwy i podnieś go na duchu. Zapewnij, że gdyby czegokolwiek potrzebował może Cię zawołać w każdej chwili.

    D. Usadź go obok innego pasażera podróżującego również samotnie. Zaoferuj darmowego drinka na uspokojenie nerwów /Przyznam się tutaj, że nie wiem czy chodzi o zaoferowanie drinka temu, który boi się latać czy temu obok którego posadzę tamtego tego, który boi się latać…/

    E. Przytulisz pasażera 😛 (żart oczywiście)

    3. 4-osobowa /2 rodziców + 2 dzieci/ rodzina została rozdzielona, bo za późno przyszli na check-in. Są bardzo zmartwieni. Chcą siedzieć razem, proszą Cię o pomoc. Co zrobisz?

    A. Okażesz współczucie ale powiesz, żeby teraz zajęli swoje miejsce a Ty sprawdzisz, czy ktoś będzie się chciał przenieść. Zaoferujesz darmowego drinka /to już chyba przesada z tym drinkiem/

    B. Wczujesz się w sytuację rodziny, ale powiesz, że niewiele możesz zrobić, bo za późno zgłosili się do odprawy /Nawet dobra opcja/

    C. Zapewnij ich, że wszystko będzie ok. Powiedz im, żeby zajęli miejsca a Ty z drugą osobą z załogi sprawdzisz, że są jakieś puste miejsca /i co dalej?/

    D. Powiedz im, żeby zajęli miejsca i poczekali aż wszyscy będą na pokładzie. Zapewnij ich, że nie zapomnisz o nich. Jeżeli nie będzie żadnych wolnych miejsc, zaoferuj darmowego drinka w zamian za zamianę miejsca. /To chyba dobra odpowiedź, ale opcja z darmowych drinkiem wydaje się przesadzona, skoro pasażerowie są sami sobie winni, że nie siedzą razem. Dlaczego linie mają ponosić koszt?/

    4. Pasażer chce kupić perfumę. Jednak rozmyśla się i mówi, że sprawdzi w sklepie na Duty Free, kiedy dolecą na miejsca albo kupi w locie powrotnym.

    A. Poinformuj pasażera, że w locie powrotnym może już nie być tej perfumy. Jeśli zmieni zdanie niech naciśnie dzwonek. /Chyba dobra, nienatrętna opcja/

    B. Zadawaj klientowi otwarte pytania dotyczące tego, dla kogo jest zapach, jaka ma być nuta zapachowa, etc. Wyjaśnij klientowi korzyści kupowania na pokładzie. Poinformuj, że macie mają ilość i może nie być już tej perfumy w drodze powrotnej. Możesz również pokazać perfumy z oferty specjalnej. /Czy naprawdę jest czas na aż takie zachęcanie i czy tak trzeba?/

    C. Przedstaw pasażerowi ofertę specjalną, poinformuj, że w drodze powrotnej już może jej nie być. Zadaj kilka pytań związanych z zakupem. Powiedz pasażerowi, żeby krzyknął, jeśli zdecyduje się na coś /Mam krzyczeć? A od czego dzwonek?/

    D. Powiedz pasażerowi, żeby poczekał do lotu powrotnego, jeśli nie jest pewien, wtedy też będzie mógł kupić jakieś perfumy.

    5. Pasażer przychodzi do Ciebie podczas Twoją przerwy z prośbą o zamówienie snacków i drinków. Co zrobisz?

    A. Wyjaśnij mu, że jesteś na przerwie i go obsłużysz jak przerwa się skończy /Moim zdaniem niedopuszczalne/

    B. Wyjaśnij mu, że Ty jesteś na przerwie, ale obsłuży Cię kolega z drugiej strony kabiny /I to jest chyba prawidłowa odpowiedź/

    C. Powiedz mu, że wkrótce będziesz robił serwis ze snackami i drinkami /Też bym się zastanawiał nad tą odpowiedzią/

    D. Bez dyskusji obsłużysz pasażera.

    6. Twój kolega zmaga się z dokończeniem swoich obowiązków. Oboje byliście na treningu i pomagałeś mu podczas kursu. Kolega ma nadzieję, że pomożesz mu i teraz.

    A. Zrobisz część jego obowiązków, ale powiesz, że tak nie będziesz zawsze, bo rzadko latacie razem. Powiesz mu, żeby był szybszy.

    B. Dopiero po zakończenie swojej pracy oferujesz mu pomoc w zadaniach, z którymi sobie nie radzi.

    C. Dopiero po zakończeniu swojej pracy pokażesz mu triki, których sam się nauczyłeś, wesprzesz go, żeby wykonał zadanie efektywnie. Powiesz, żeby poprosisz starszego cabin crew o pomoc, jeśli sobie dalej nie radzi. /I to chyba bajbardziej profesjonalnie/

    D. Uważasz, że już wystarczająco mu pomogłeś na szkoleniu, więc teraz zostawiasz go, żeby sobie radził sam.

    #11001

    stewek16
    Member

    Czy stewardesy/stewrdzi chodzą w deszcz do pracy? czy idą wtedy na loitnisko pieszo…..? jak zmoknoą to się przebierają w samolocie czy dostają jakieś ręczniki?

    #11004

    Kiss-and-fly
    Member

    @stewek16 – niestety personel nie pracuje w czasie deszczu. Jeżeli akurat pada, dostajemy smsa albo telefon z koordynacji że lot się opóźni dopóki nie ustanie ulewa, względnie mżawka. Jednak w niektórych strefach klimatycznych – np w Szkocji, Tajlandii w porze deszczowej itp działa to w drugą stronę – jeżeli nagle przestanie padać, to ze strachu przed przegrzaniem organizmu zawiesza się loty do czasu rozpoczęcia ulew na nowo.

    Jeżeli natomiast zdarzy się, ze idąc do pracy złapie nas deszcz – to procedura jest taka że zatrzymujemy się na płycie i czekamy na asystę z parasolkami. Po dotarciu do samolotu schodzimy schodami (tajnymi) z kuchni do przedziałów pod pokładem gdzie na każdego czeka zapasowy mundur i pluszowe koce, plus ręczniki. W bogatszych liniach siedzą tam też panie/panowie/ladyboie kąpielowi i wycierają oraz przy okazji masują stewardesy.
    Mam nadzieję, że wyjaśnienia okażą się pomocne i rozwieją wszelakie wątpliwości w tych kwestiach.

    #11012

    stefka
    Member

    To było piękne. Kocham Cię Kiss-and-fly.

    #11014

    lotniczka
    Member

    Kiss-and-fly bez takich bo jeszcze uwierzą 😉

    #11033

    Victoria
    Member

    No cóż. Żyć nie umierać 😉 Nie dziwi mnie zatem, że tak wiele osób aplikuje do pracy w liniach lotniczych. Kiss-and-fly powinieneś startować do Hollywood. Pisałbyś ciekawe scenariusze 😉

    #13170

    Ewelina
    Member

    Kiss-and-fly – boska odpowiedź! <33

    • This reply was modified 4 years, 7 months ago by  Ewelina.

You must be logged in to reply to this topic.

SIGN INTO YOUR ACCOUNT CREATE NEW ACCOUNT

Your privacy is important to us and we will never rent or sell your information.

×
CREATE ACCOUNT ALREADY HAVE AN ACCOUNT?

 
×
FORGOT YOUR DETAILS?
×

Go up